Stress.
Har du svært ved at huske, hvad du fik at spise for to dage siden? Eller hvad du skal i morgen?

Det kan være et symptom på længerevarende stress.

Du har svært ved at huske, selv de mest almindelige ting. Du har svært ved at koncentrere dig eller bare samle dine tanker til at lave en to-do liste. Og selvom du er gennemgribende træt, så har du svært ved at sove.


Jeg ved, hvor invaliderende stress kan være. Jeg har selv prøvet det på egen krop. Og derfor ved jeg også, at man også kan slippe ud af det.

Stress rammer os på vores selvværd og vores identitet.
Det kan være en udfordring for mange, at skulle gå ned i tempo og tage vare på sig selv.
Det kan ligeså være en fallit-erklæring, når vi må erkende, at vi ikke kan det samme før.
Du er ikke alene.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forestil dig, hvad det vil gøre for dig at igen at leve et liv uden stress. 

Et liv hvor det er dig, der bestemmer.
 
Via mine metoder er jeg i stand til sammen med dig at hjælpe dig igennem. Jeg tager din hånd og guider dig blidt og nænsomt gennem de perioder af dit liv, hvor du synes, det er svært at være dig.
I fællesskab skaber vi rum til dig, så du igen kan mærke dig selv og blive klar til at følge dit hjerte.
​Nogle har brug for en enkelt session, andre for flere, det er meget forskelligt, hvor mange sessioner der er behov for. Jeg oplever, at mellem 3-5 sessioner er oftest det, der skal til for at hjælpe.
 " Jeg har fået 5 x EFTMR-sessioner hos Livskilde, da  jeg var sygemeldt med stress. Førhen hvis min chef ringede til mig med henblik på en omsorgssamtale, ville jeg have gået i flere dage og ”kørt mig selv op” over en sådan en opringning samt udsigten til samtale med chefen. Jeg ville virkelig have tacklet situationen uhensigtsmæssigt. Jeg kunne gå i flere dage og bare lade tankerne løbe af sted med mig. Jeg fik så ondt i maven.
Min chef ringede et par dage efter min  4. session i Livskilde, fordi vi skulle afholde omsorgssamtale, selvom jeg er opsagt.  Og tænk, jeg formåede at tale med hende, uden at have knuder i maven eller være tør i halsen. Jeg oplevede faktisk, at det var en god snak vi fik. Jeg er klar til at komme tilbage på arbejdsmarkedet og har allerede søgt job. "
K.M.- sygemeldt med stress i 4 mdr. 
5 symptomer på stress 
1) Du mærker en trykken for brystet.
2) Du bliver lettere irritabel.

3) Du har let til tårer.
4)  Du glemmer ting, har svært ved at koncentrere dig og du kan virke fraværende.
5) Du oplever en manglende lyst til mad, drikke, sex mm.
Læs mere om symptomer på stress her.
 5 råd til forebyggelse af stress
 
1) Forsøg at sove minimum 7 timer om natten –
dette kræver tilvænning, prøv i 3 uger. Gå i seng på faste tider. 
2)  Lær at prioritere –
skriv dagsorden over dagens opgaver; højst 5 opgaver. Brug max. 2½ time på én opgave inkl. pauser. For mere inspiration til det, kan jeg anbefale at læse om Pomodoro-teknikken.
3) Skru ned for baggrundsstøj;
sluk radio, mobiltelefon og lign. i mindst 1 time om dagen.
4)  Aftal med en ven/veninde at ringe sammen hver aften i 3 uger-
sammen gennemgår I dagen. Rids dagens opgaver op, vær ærlig med de opgaver du kunne og de du ikke kunne samt omkring dine følelser. Find sammen de gode punkter du gjorde i løbet af dagen.
5) Sørg for at lufte ud i soveværelset i løbet af dagen-
På den måde er der frisk luft,når du lægger sig til at sove. Sover du i et indelukket klima, kan det også have stor betydning for søvnen, det viser flere undersøgelser. Dårlig søvn fører til ringere livskvalitet i hverdagen.